Η Διαδρομή του AMTR 2023 Μυκήνες-Τενέα

Η διαδρομή του αγώνα Ορεινού Τρεξίματος ANCIENT MYCENAEAN TRAIL RUN 2023| 13Κ θα διεξαχθεί φέτος στη διαδρομή Μυκήνες-Στεφάνι και έχει συνολικό μήκος 12,20 K και συνολική θετική υψομετρική διαφορά +653 μ.

Στο μεγαλύτερο μέρος της, η διαδρομή αποτελείται από 7,2 K κακοτράχαλα μονοπάτια και μονοπατόδρομους (περίπου 59%) ενώ την συμπληρώνουν 4,8 K αγροτικοί δρόμοι μέτριας ή στοιχειώδους βατότητας (39,8%) και 200 μέτρα ασφάλτου (1,2%). Η διαδρομή έχει χαρακτήρα point-to-point με εκκίνηση στη Πύλη των Λεόντων στην ακρόπολη των Μυκηνών και τερματισμό στο προαύλιο χώρο του Κέντρου Πολιτισμού Στεφανίου (πρώην Δημοτικό Σχολείο Στεφανίου Κορινθίας).

Ακολουθεί στο μεγαλύτερό της μέρος την πορεία του αρχαίου Μυκηναϊκού Δρόμου που συνέδεε τις Μυκήνες με την Τενέα, την περιοχή της Κορίνθου και τα λιμάνια του Κορινθιακού και Σαρωνικού κόλπου. Συνοπτικά, η διαδρομή ξεκινώντας από την Πύλη των Λεόντων στην ακρόπολη των Μυκηνών, ακολουθεί την βόρεια πλαγιά του λόφου της ακροπόλεως, για να κατευθυνθεί στη συνέχεια ανατολικά ακολουθώντας την χαράδρα του Χάβου. Ανεβαίνει στη συνέχεια στο διάσελο ανάμεσα στα βουνά Προφήτης Ηλίας και Σάρα. Συνεχίζει κατά μήκος της νότιας πλαγιάς του υψώματος Κοντοβούνι για να ανέβει στη συνέχεια με σταθερή κλίση ΒΑ προς τη κοιλάδα του Αστερίωνα, ακολουθώντας την πλαγιά της δυτικής όχθης του αρχαίου ποταμού. Στο K-4 συναντάει το ΣΤΑΝ-1 στη θέση «Παγώνα».

Στο K-6,6 η διαδρομή διασχίζει τον Αστερίωνα και ανηφορίζει (σε διαφορετικό μονοπάτια από τους προηγούμενους αγώνες) την απέναντι πλαγιά με κατεύθυνση τη χαράδρα Τρούπες.

Στο K- 7,3  χλμ συναντάει τον ΣΤΑΝ-2 στη θέση «Κολόντερο» (430μ.). Από εκεί ανηφορίζει κάνοντας ζιγκ-ζιγκ προς το χτιστό μονοπάτι της χαράδρας «Τρούπες» και από εκεί στη κοιλάδα του Στεφανίου. Στην έξοδο της χαράδρας στο 10ο χλμ. οι δρομείς θα συναντήσουν το ΣΤΑΝ-3 στη θέση «Κρανιδάς».

Από εκεί η διαδρομή οδηγεί μέσω χωματόδρομων μέσης βατότητας προς το χωριό Στεφάνι όπου τερματίζει στο προαύλιο χώρο του Κέντρου Πολιτισμού Στεφανίου (πρώην Δημοτικού Σχολείου).